sobota 27. decembra 2014

Povianočný guláš

Po slávnostnom štedrovečernom menu a po následnom prihrievaní jedál, aby sa nemuselo variť, som dostal chuť na niečo originálne. Niečo tekuté, primerane pikantné a horúce. Druhou podmienkou je, použiť suroviny dostupné v tomto čase v chladničke a v komore.

Použité suroviny a postup:

Približne dva litre vody v hrnci na šporáku. Do vody som vhodil dve kocky. Jedna bola halászlé (sú Vianoce), druhý bol hovädzí bujón. Potom som chvíľu rozmýšľal, čo tam ešte dať. Voľba padla na šesť rozštvrtených ružičkových kelov, tri zemiaky nadrobno nakrájané, aby to dlho netrvalo. Ochutnávka ešte nebola uspokojivá, tak som pridal tri rozdrvené strúčiky cesnaku. To už mohla byť celkom slušná cesnačka. Chcel som však niečo lepšie, tak som pridal trocha mletej feferónky. O malý stupienok sa to vylepšilo.

Vtedy som zistil, že v jednom kastróle na šporáku ostalo trochu leča. Vysypal som ho do mojej polievky. Po chvíľke varenia som urobil definitívny koniec vareniu. Výsledok na tanieri presne zodpovedal mojej dnešnej chuti. V podstate je to cesnačka, modifikované zeleninovým lečom a zemiakmi. Príklad hodný nasledovania pre nudiacich sa stravníkov... Ostalo aj na zajtra.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára